23948sdkhjf

Prisregn över Årets Denimleverantör

Med mottot ”att inte bli störst med bäst” har vinnaren växt kraftfullt och övertygande.

Neuw Denim är svenskt modes vassaste leverantör inom jeanssegmentet. Det stod klart under torsdagskvällen då varumärket fick ta emot pris på Operaterrassens scen i Stockholm.

Varumärket har sina rötter i Sverige och Australien och grundades av bland andra bröderna Filip och Pär Lundqvist. Företaget har sedan starten för snart tio år sedan haft en enorm framgång både i Sverige och globalt. Förhoppningen är att den fortsätter samt intensifieras då nya bolag är på gång att startas i Japan och Storbritannien. I dag säljs Neuw på 19 marknader. Filip Lundqvist är vd för det svenska bolaget medan Pär Lundqvist, som är varumärkets designer, har Melbourne i Australien som bas.

Kvalitet är företagets främsta ledord, vilket ägarna vägrar kompromissa med. Det gäller även design. Företaget vurmar även för butikerna och dess personal som är den viktigaste försäljningskanalen.

– Vi inspireras av hantverket, skrädderiet och tar det bästa från jeansarvet in i 2000-talet. Vi försöker hela tiden utmana oss själva och vara progressiva, säger Filip Lundqvist i en intervju i Habit.

Artikeln publiceras i nästa nummer av Habit som kommer ut 19 november.

Juryns motivering:
Passionerat och varsamt förenar vinnaren arv, hantverk, design och kvalitet och tar denimmodet in i samtiden och framtiden. Resultatet blir en produkt älskad av såväl återförsäljare som bärare parallellt med global kommersiell framgång.

Finalister:
J. Lindeberg
Neuw Denim
Adnym Atelier

Jury:
Viktor Fredbäck, Fredbäck & Friends
Magnus Senke, Senke Fashion AB
Erik Sackari, Finlayson
Thomas Lundberg, Calik
Kajsa Åström, Habit

Artikeln är en del av vårt tema om Habit Modegalan.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078