NA-KD i turnésamarbete med hotellkedja
Clarion Hotel samarbetar med modehandlaren NA-KD som bjuder in till lansering av märkets höstkollektion på sju av Clarions svenska hotell.
Samarbeten innebär event med bland annat ifluencer och inbjuden allmänhet där även andra livsstilsaktörer som Grazette of Sweden, Nordic Wellness och Zyn medverkar.
NA-KD har sedan tidigare gjort liknande turnéer för att lansera nya kollektioner och samarbeten men turnén tillsammans med Clarion Hotel är den första som sker på hotell. Kampanjer signerade modeaktören sprids även via hotellkedjans sociala kanaler vilket ger en gemensam räckvidd på över 2 miljoner mottagare.
- NA-KD har valt att samarbeta med Clarion för att Clarion är ett varumärke som står för nytänkande, kvalitet och kaxighet i en bransch som kan uppfattas som trött och enkelspårig, säger Jesper Karlsson, business developer på NA-KD.
NA-KD x Clarion Tour sker på sju utvalda svenska Clarion Hotel från Luleå i Norr till Malmö i söder, däribland Clarion Hotel Post i Göteborg och under perioden 13 till 28 november. Ambitionen är även att ta samarbetet till Clarions norska och finska hotell under 2019.