Han blir kommersiell chef hos Morris
Johan Lund har rekryterats till rollen som coo, chief commercial officer, eller kommersiell chef hos Boråsbaserade modebolaget Morris Stockholm.
Därmed får han uppdraget att leda bolagets försäljnings- och marknadsavdelning.
- Det känns väldigt tryggt att överlåta ansvaret för sälj och marknad till Johan. Han har vårt fulla förtroende och vi är jätteglada att han blir en del av vårt team, säger Magnus Åberg, vd på Morris Stockholm.
Johan Lund tar även plats i bolagets ledningsgrupp och kommer arbeta tätt ihop med vd Magnus Åberg.
Johan Lund har tidigare arbetat som vd för Velour by Nostalgi, försäljningschef för Peak Performances butiker och e-handel och dessförinnan innehaft motsvarande uppdrag på J.Lindeberg.
Morris Stockholm grundades av Jan och Eva Alsén 2004 och märket säljs i dag i bland annat 270 modebutiker i Skandinavien med Sverige som största marknad. Varumärket designar och marknadsför tre olika koncept inom herr- och dammode. Bolaget omsätter drygt 160 miljoner kronor och har huvudkontor i Borås.
I juni i år fick Morris nya huvudägare då grundarna sålde 60 procent av bolaget till norska Holta Invest.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.