Hos dem är kunden kung
Hos Scorett är kundservice a och o. En hållning som gjorde skoleverantören till vinnare av utmärkelsen Årets Omnikanal under Habit Modegalan i början av november.
Stort grattis! Hur ser ert omnierbjudande ut i dag?
– Köpupplevelsen är sömlös oavsett var, när och hur kunden handlar. Vi vill öka och bibehålla en hög kundservice och vi har stort fokus på kundtjänst för att serva kunderna var de än handlar, säger Ulrica Freidestam, e-handelschef för Scorett Footwear.
Hur tacklar ni det faktum att tillväxten i detaljhandeln sker på nätet?
– Vi ser också den utvecklingen, vilket får konsekvensen att våra butiker får stor konkurrens. Därför är omnitänket och kundservicen superviktiga. Vi fokuserar på att styra kunden att hämta paket i butik för att ge ännu mer servicekänsla och nöjdare kunder.
Vad ser ni hända de närmaste fem åren och hur agerar ni på det?
– I takt med att e-handeln växer kommer vi öka vårt fokus på logistiklösningar för att möta behoven av snabbare leveranser. Vi kommer också att satsa i nytt WMS-system för att hålla utvecklingstakten, och självklart öka vår kundservice.
MOTIVERING Där kunden är, där är också årets vinnare – på shoppingrundans a-läge, via den användarvänliga webbshopen och genom snabba köpklicksfrestelser på Instagram och Facebook. Varje kanal fyller sitt syfte men sömlösheten är lika smidig som exemplarisk. Här är kunden kung, service honnörsord och kanalval en ickefråga. |