Nytt nummer av Habit International
Så mår svensk retail. En gynnsam marknad för utländska aktörer eller ett pressat läge med massiva butiksstängningar? Åsikterna går isär.
Skarpsynta entreprenörer. Möt grundarna till två svenska glasögonmärken som ruskar om branschen med både design och pris.
Siri Vikmans idédrivna Aéryne. Läs om det Paris-baserade varumärkets väg från high street-design till prisvärd lyx.
Sveas vågade produktresa. Varumärkets tonårstjej har mognat. Då tar familjeföretaget nya kliv mot 100 miljoner kronor i omsättning.
Iögonfallande smycken. Sverige myllrar av spännande kreatörer som skapar betydelsebärande alster. Investeringar som håller över tid.
Anonyma denimmakare. Adnym Atelier är ett normbrytande denimvarumärke med inspiration från Mellanöstern.
J.Lindeberg dressar om. Varumärket har tagit ett nytt, mer livsstilsinriktat spår.
Mode av lokalt avfall. Uttjänta cykelslangar får nytt liv genom varumärket By Frida EM.
God läsning!
Katarina Angelin
Chefredaktör Habit
Saknar du prenumeration? Klicka här.