Får toppbetyg för varumärkesvård
Polarn O. Pyret tilldelas Signumpriset 2019 för arbetet med att vårda det egna varumärket.
Signumpriset delas ut av Groth & Co för 25:e gången och barnklädeskedjan får priset för att kedjan sedan starten på 1970-talet anses "envetet bibehållit sin linje och med små anpassningar är helt rätt i tiden” och för att arbetet med hållbarhet varit och är en central del av varumärket och att varje plagg ska kunna gå i arv från barn till barn.
Groth & Co gillar också hur kedjan arbetar internt med "lättillgänglig och illustrativ Brandbook" till de anställda samt att varumärkesskyddet uppfyller alla krav och har växt i takt med att kedjan etableras på nya marknader.
Signumpriset uppmärksammar nordiska företag som bäst förvaltar och vårdar sina varumärken.
– Det är en stor ära för oss att få ta emot Signumpriset för vårt långsiktiga varumärkesarbete och ett fantastiskt erkännande på den uppdatering av varumärket som vi har gjort de senaste åren! Det blir allt viktigare med ett starkt varumärke på en mer global och digitaliserad marknad och varumärket är utgångspunkt i alla beslut vi fattar, säger Petra Stenecker, marknads- och e-handelschef för kedjan i en kommentar.
Även AniCura prisades och fick Hedersutnämnande 2019. Förutom Polarn O. Pyret och AniCura, var även Barnängen, Com Hem, Moderna Museet, Perstorp, Svensk Fastighetsförmedling och Vitamin Well nominerade till Signumpriset 2019.