Byråuppstickare omsätter miljoner på sociala medier-annonsering
Digitala marknadsföringsbyrån Dot Sure stänger första året med en omsättning som uppgår till 5 miljoner kronor.
Affärsidén är att hjälpa modeföretag driva försäljning direkt till konsument via e-handelssatsningar och i sociala medier.
- Vi startade Dot Sure för att vi fick väldigt mycket förfrågningar om sociala medier-annonsering och vi insåg att vi faktiskt inte kunde rekommendera någon byrå. Eftersom vi skött vår egen digitala annonsering hade vi massa ”know how”. “Att vara den byrå vi själva skulle vilja anlita” blev vår stora drivkraft och det har vi både levererat på- och visat sig vara en väldigt bra analys. Jag är oerhört stolt över att vi kommit såhär långt på bara ett år, säger Emma Lythell, grundare och vd, Dot Sure och även delägare och säljchef i skoföretaget Flattered.
I dag arbetar byrån med över 35 kunder bland andra By Malina, House of Dagmar, Five Seasons, Svea, Norrsken, Acqualimone, Björk & Berries, Nividas och Livly Clothing.
Fokus ligger på modekunder och Emma Lythell menar att framgången och byråns tillväxt beror på att modebranschen just nu befinner sig i en stor våg av försäljningen direkt till slutkonsument där det "digitala inte längre bara är ett showroom utan en faktisk försäljningskanal".