23948sdkhjf

NA-KD till Kompassen

Öppnar i Best of Brands tidigare lokaler i Göteborg.

E-modehandlaren NA-KD öppnar butik om 1 200 kvadratmeter i Kompassen i Göteborg, skriver Göteborgs-Posten.

I lokalerna huserade tidigare Best of Brands och det handlar initialt enligt tidningen om en pop up-satsning och modeföretaget har skrivit på för åtta veckor. Dock kan det bli tal om förlängning.

Enligt tidningen som talat med Magnus Hjörne, en av företagets medgrundare och ansvarig för wholesale växer e-modehandlaren via återförsäljarna och 2017 sålde man för 20 miljoner i grossistledet och året därpå för 135 miljoner.

- Vi säljer till 1 000 fysiska butiker i Europa. Online är fortfarande majoriteten så klart och störst fokus, men vi ser att finnas fysiskt är väldigt varumärkesbyggande då vi alltid är positionerade sida vid sida med varumärken som Tommy Jeans, Calvin Klein och Levis. Det är något speciellt att ta på grejerna och se dem på annat än en skärm, säger Magnus Hjörne till Göteborgs-Posten.

Sedan tidigare säljs e-handlarens sortiment, som till 90 procent består av egna varumärken, fysisk hos bland annat Åhléns city i Stockholm och därtill har företaget nyligen öppnat två mindre butiker i Amsterdam och i Marseille.

I Göteborgsbutiken ska de egna varumärkena säljas mixat med externa varumärken.

- Har man andra varumärken som finns på fler ställen är det mycket priset som driver försäljningen och eftersom det är en outlet med kraftiga rabatter vi ska öppna känner jag ingen oro. Snarare är det en drivare. Men själva plusmarginalen ligger på vårt eget varumärke på första våningen, säger Magnus Hjörne till Göteborgs-Posten.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078