Trio ska lyfta Tretorn digitalt
David Anevik, Angelica Molin och William Solenberg bildar Tretorns e-handelsteam med uppdraget att lyfta varumärket på egna och externa digitala plattformar och utveckla sajten, marknadsplatser och e-handeln samt stärka relationer med återförsäljare och slutkonsument.
Angelica Molin blir ansvarig för Tretorns e-handel, head of e-commerce, och har rekryterats från Fenix Outdoors Fjällräven.
Operativt och tekniskt ansvarig för Tretorns e-handel blir William Solenberg som kliver på som e-com operation manager och kommer närmast från e-handelsföretaget Eco by Naty.
Till avdelningen hör även David Anevik som får titeln e-commerce sales och har under det senaste året varit med och byggt upp företagets e-handel.
- Vårt primära syfte är att vi ska stärka vårt varumärke. Vi är idag starka inom återförsäljarledet och framförallt inom norden. Men vi ser att vi behöver bli bättre på att kommunicera och berätta om vårt arv och vår historia. All data som en digital närvaro medför, kommer att gynna våra återförsäljare när vi tar tillvara på interaktionen mellan varumärke och konsument. Detta kommer på sikt att stärka både oss som varumärke och vår relation med återförsäljare, säger Vasko Markovski, ägare av Tretorn Sweden i en kommentar.
Tretorn hoppas att den digitala handeln, internt och externt, på sikt ska stå för 40 procent den totala försäljningen.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.