Han ska omdefiniera begreppet sportbutik
Ambitionen är högt satt och nya NK Sports ägare Marc Nylander utlovar att det ska bli en plattform för innovativa och progressiva varumärken presenterade på ett för sportbranschen nytt vis.
- Det saknas en premiumdestination för sportprodukter i Sverige och jag anser att NK är rätt plats att skapa den på. Vi vill med en avskalad kontemporär interiör exponera sport- och fritidsvarumärken på̊ ett sätt som tidigare endast förknippats med high end modebutiker. Vi vill omdefiniera begreppet sportbutik, säger Marc Nylander i en kommentar.
Designkonceptet är resultatet av ett samarbete mellan Marc Nylander och arkitekten Jani Kristoffersen från arkitektbyrån Guise och ytan blir öppen och ljus och interiören beskrivs som avsiktligt avskalad för att låta produkterna stå i fokus.
Utrustning och varumärken för sporter som yoga, löpning, cykling och skidåkning ska rymmas på ytan och i varumärkesutbudet som Satisfy Running, Cake och YMR Track Club, som är exklusiva för NK, samt även PE Nation, Black Yak, Snow Peak Japan, The North Face, Patagonia, Arc Teryx, Nike och Adidas tillsammans med svenska varumärken som Fjällräven, Houdini och Klättermusen.