23948sdkhjf

Kön ringlade lång till NA-KD:s pop up

Klädföretaget plöjer också ner 40-50 miljoner på hållbarhetsprojektet ”the nakd truth”.

Redan klockan 6 i morse ringlade kön i Mall of Scandinavia inför öppningen av e-handelsföretaget NA-KDs sommarbutik. Vid öppningstid klockan 10 stod 600 besökare i kö.

Butiken på över 2 500 kvadratmeter är belägen på plan 1 och kommer att delvis vara dedikerad till varumärkets ordinarie sortiment och delvis till en outletavdelning.

– Som vi har kommunicerat tidigare så tror vi på omnikanalsförsäljning även om vi primärt är digitala. Vår pop upstrategi bygger på att ett antal variabler såsom kundflöden, plats, kunddemografi och hyresvillkor ska stämma. Det gör det i Mall of Scandinavia, och det enorma gensvaret i dag på öppningen är ett kvitto på detta säger Jarno Vanhatapio, grundare av NA-KD, i en kommentar.

– När digitala varumärken etablerar sig hos oss skapar det kö, kunder längtar efter att möta sina favoritvarumärken på de bästa fysiska handelsplatserna, säger Lars-Åke Tollemark, Managing Director Nordic, Unibail-Rodamco-Westfield.

NA-KD satsar också på hållbarhet och cirkulär ekonomi. I går kunde Breakit berätta att företaget de senaste åren plöjt ner mellan 40 och 50 miljoner kronor på projektet ”the nakd truth”.

Det handlar bland annat om att kunderna ska få veta mer om var och hur kläderna som säljs på sajten är tillverkade. En stor del av projektet är en Sellpy-utmanare som är ”en konsument-till-konsumentlösning som handlar om cirkularitet”.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08