Får Jott på sin lott
Fourfield är ny distributör för franska märket Jott , Just over the top, i Skandinavien och Baltikum. Märket ska visas och säljas via Fourfields huvudkontor och showroom i Stockholm men även i showroom i Köpenhamn, Helsingfors och Oslo.
Jott grundades av Mathieu och Nicolas Gaurdikian och är specialiserade på lätta och tunna dunjackor för dam, herr och barn men i kollektionerna ingår även bland annat badkläder, sneaker och Märkets säljs via 1 600 butiker världen över och säljer omkring 1 miljon jackor per år.
– En ny strategi togs fram våren 2018 som lägger stor vikt vid att stärka vår varumärkesportfölj, och vi känner stor glädje över att ha etablerat detta samarbete med Jott. Varumärket känns helt rätt i tiden med sina kommersiella kollektioner, samt en lagerhållning som möjliggör för återförsäljare att göra omköp veckovis för att hålla nere lagernivåer i butik. Sist men inte minst känns det otroligt roligt med ett varumärke som sätter färg på marknaden med sin enorma färgpalett, säger Anette Wesström Sundqvist, ägare och vd för Fourfield.
Fourfield är grundat 1997 och distribuerar bland annat varumärket J. Barbour and Sons i Skandinavien och Baltikum. Därtill driver företaget även Fourfield Premium Outlet i Barkarby samt, sedan hösten 2018, Barbour Flagship Store på Kungsgatan 33 i Stockholm. Företaget drev tidigare och under hela 27 år NK Sport & Fritid i Stockholm.