23948sdkhjf

Därför satsar NA-KD på wholesale

Nätjätten har tagit stora kliv med den fysiska försäljningskanalen. Efter två år är omsättningen uppe i 300 miljoner kronor. I september talar ansvarig chef och medgrundaren till NA-KD, Magnus Hjörne, på Habit Modebranschens Dag.

För två år sedan tog nätjätten NA-KD beslutet att, utöver e-handel, även fokusera på wholesale.

Första halvåret resulterade i en omsättning på 16 miljoner. Förra året, som var första helåret för wholesale, ökade försäljningen till 135 miljoner kronor.

– I år landar vi runt 300 miljoner, säger Magnus Hjörne till Habit, medgrundare och retail- och wholesalechef. Nästa år är målet att öka omsättningen drastiskt.

I oktober/november kommer NA-KD lanseras i USA. Både fysiskt och online hos bland andra Nordstrom.

– Det är ett första steg och förhoppningsvis ska vi växa därifrån. Det är jättestort för oss, säger Hjörne.

Genom wholesale öppnas dörrar till nya marknader där konsumenterna är svåra att nå digitalt, och som föredrar att handla fysiskt. Magnus Hjörne nämner länder som Italien, Spanien och Storbritannien.

– När vi testar genom wholesale ser vi att produkten är lämplig för marknaden. Därefter följer vi en strategi, steg för steg.

Under Habit Modebranschens Dag berättar Magnus Hjörne mer om varför den digitala satsningen även blev fysisk, hur NA-KD arbetar för att öka volymerna och bygga varumärket hos återförsäljare globalt.

För program och anmälan: Habit Modebranschens Dag i Borås, 5 september

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.112