23948sdkhjf

Platser kvar till Habit Modebranschens Dag

Temat i år är branschrevansch.

Den 5 september samlar Habit och Marketplace Borås branschen till en heldag i just Borås. Under dagen kommer åhörarna att få lyssna till en rad framstående entreprenörer, företagsledare och inspiratörer.

Från Italien kommer Adam Friberg, medgrundare till Cheap Monday, Monki, Weekday och Avavav. Han talar om vad som krävs för att lyckas inom dagens retailvärld, om att förkasta gamla mönster, att inte förlita sig till tur utan våga ändra sitt beteende.

Från Boråsbaserade herrekiperingssajten Care of Carl kommer grundaren och vd:n Henning Källqvist, som berättar om företagets lyckosamma resa och vilka nycklarna är för att lyckas på en konkurrensutsatt marknad.

En annan framgångshistoria på nätet är Bubbleroom. Vd:n Ville Kangasmuukko Nordström talar om bolagets förändringsresa; Efter år av förluster vände han det till ett tillväxtbolag med lönsamhet. Här berättar han hur.

Annika Telléus från Utvecklingsverkstan fokuserar på vikten av att ställa de rätta frågorna och att lyssna för att få företag och organisationer att tänka i nya och utvecklingsbara banor.

Magnus Hjörne, som var med och grundade e-handelsbolaget NA-KD, kommer inge hopp för den fysiska handeln. Han delar med sig av recepten som har banat väg för nätjättens lyckosamma wholesaleverksamhet.

Atacac är Göteborgsföretaget som går sin egen väg vad gäller design, e-handelsförsäljning och försäljningsmodell. Här berättar en av grundarna, Rickard Lindqvist, hur modebranschen kan jobba mer hållbart, bland annat med hjälp av 3D-teknik.

Hållbart blir det även från Linda Jöfelt som driver det egna varumärket Dughult som tillverkas i Göteborg. Hon delar med sig av hur man når framgång genom att sätta höga mål och inte vara rädd för att misslyckas.

Lyssna även till Lin Eriksson Nordström från Valuefication som kommer att prata om influencermarknadsföring, Josephine Ahlengren, Lectra, som talar om att optimera it-processer samt Olof Darpö, delägare Boston Consulting Group och med tio års erfarenhet av mode- och lyxsegmentet, lyfter frågan om den digitala omställningen och de gemensamma nämnarna för att lyckas.   

För mer information och anmälan: Habit Modebranschens Dag 2019

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.085