VRG lanserar resväskor i eget namn
Börsnoterade Venue Retail Group, VRG, har tidigare erbjudit mindre reseaccessoarer som bland annat nackkuddar, packpåsar och bagagetaggar med varumärkesnamnet A-TO-B hos kedjan Accent.
Nu lanseras resväskor i polycarbonate i tre storlekar och i fem färger under det egna varumärket vilket är första gången som kedjan säljer resväskor under eget namn. Därtill lanseras en premiummodell, i färgerna svart och champagne ,med extra fack och med läderhandtag.
Tidigare har väsk- och accessoarkoncernen sålt resväskor från externa varumärken.
Arbetet med att ta fram väskorna har pågått under två år.
– Målet var att skapa en resväska som var så snygg att man vill ha den framme i sitt hem som en del av inredningen, säger Lee Cotter, designer i en kommentar.
Väskorna ska säljas via utvalda butiker inom koncernen som hos Accent och Morris i Sverige och Norge men även på NK i Stockholm och Göteborg, där VRG driver avdelningar, och därtill satsas stort på att sälja väskorna i e-handeln.
”Planen framåt är att varumärket också kommer att säljas på ledande internationella mode – och livsstilsplattformar”, skriver bolaget i ett pressmeddelande.