23948sdkhjf

VRG lanserar resväskor i eget namn

Breddar sortimentet under befintlig etikett.

Börsnoterade Venue Retail Group, VRG, har tidigare erbjudit mindre reseaccessoarer som bland annat nackkuddar, packpåsar och bagagetaggar med varumärkesnamnet A-TO-B hos kedjan Accent.

Nu lanseras resväskor i polycarbonate i tre storlekar och i fem färger under det egna varumärket vilket är första gången som kedjan  säljer resväskor under eget namn. Därtill lanseras en premiummodell, i färgerna svart och champagne ,med extra fack och med läderhandtag. 

Tidigare har väsk- och accessoarkoncernen sålt resväskor från externa varumärken.

Arbetet med att ta fram väskorna har pågått under två år.

Målet var att skapa en resväska som var så snygg att man vill ha den framme i sitt hem som en del av inredningen, säger Lee Cotter, designer i en kommentar.

Väskorna ska säljas via utvalda butiker inom koncernen som hos Accent och Morris i Sverige och Norge men även på NK i Stockholm och Göteborg, där VRG driver avdelningar, och därtill satsas stort på att sälja väskorna i e-handeln.

Planen framåt är att varumärket också kommer att säljas på ledande internationella mode – och livsstilsplattformar”, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093