Fransk sportjätte och svenskt smyckesmärke till MoS
Victoria´s Secret, Decathlon och smyckevarumärket Syster P öppnar nya butiker i Westfield Mall of Scandinavia i Solna under de kommande månaderna.
I september öppnade Under Armour, Lekia och Dyson butiker och därtill har Chanels skönhetskoncept öppnat andra butiken i Stockholm i centrumet efter enheten i på Mäster Samuelsgatan 3 som öppnade hösten 2017.
Underklädes- och skönhetskonceptet Victoria’s Secret finns redan i centrumet men byter lokal och utvidgar sortimentet då kedjan tar över Jackies lokaler på plan 1 och öppnar butik om nära 500 kvadratmeter i februari 2020.
Jackie öppnade i sin tur nyss, den 20 september, en ny butik i The Designer Gallery. I The Designer Gallery öppnar även smyckes- och accessoarmärket Syster P butik om 60 kvadratmeter.
I februari öppnar även franska sportjätten Decathlon, som har över 1 400 butiker globalt, fjärde butiken i Sverige i centrumet. Kedjan är etablerad i Sverige sedan 2011 och öppnar nu butik om 2 500 kvadratmeter i Rooms tidigare lokaler på plan 1 där NA-KD i dag huserar med pop up-verksamhet.
— Vår etablering i Westfield Mall of Scandinavia tar oss ett stort steg närmare fler sportiga användare från hela Stockholmsregionen. Det känns väldigt kul att bidra med vårt utbud till en redan fantastisk internationell mix av butiker och upplevelser i absolut världsklass på den här platsen. Positionen som är ett nav för Stockholm kompletterar även våra existerande varuhus i Kungens Kurva, Barkarby och Uppsala. Vårt breda sortiment med egna varumärken inom 70 sporter kommer att passa perfekt för den breda publiken i Westifeld Mall of Scandinavia, säger Amir Golka, expansion manager hos Decathlon i en kommentar.
I ett pressmeddelandet passar även centrumledningen på att avisera att en stor internationell aktör är på ingång i centrumet.
Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.