23948sdkhjf

Får ny roll hos Gant – tar plats i ledningsgruppen

Marknadsdirektören byter tjänst och får uppdraget att stärka Gant som varumärke.

Eleonore Säll tillträdde i september rollen som executive vice president global brand hos Gant. Hon tar även plats i ledningsgruppen.Hon kommer närmast från arbetet som marknadsdirektör.

Eleonore Sälls nya uppdrag innebär att fortsätta arbeta med varumärket och fokusera på att förbättra kundinsikten, arbeta med att höja varumärkeskännedom och stärka modeföretagets image ytterligare.

Genom min karriär har jag arbetat mycket med digital transformation och mätbarhet men även värderingsstyrd kommunikation. Dels då jag tycker företag har ett ansvar att använda sitt utrymme för att lyfta samhällsfrågor via företagets värderingar men även för att sticka ut i branschen och nå nya kunder på ett sätt de vill bli nådda på. Det är något vi har gjort med både Couple Thinkers och Flipping the Ladder, två initiativ där vi tydligt satt konsumenten i fokus genom att skapa innehåll som är så bra att de aktivt söker upp det. Med en plats i ledningsgruppen kommer varumärkesarbetet in ännu tidigare i den strategiska processen i Gants affärsplan vilket gör att vi kan bli ännu mer innovativa och effektiva genom hela kundresan, säger Eleonore Säll,  EVP global brand på Gant.

Eleonore Säll har arbetat hos Gant sedan 2015 och har i rollen som marknadsdirektör ansvarat för att planera och implementera Gants globala marknadsstrategi på över 70 marknader.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063