23948sdkhjf

Afound byter kurs – ska satsa mer digitalt

Behöver banta organisationen när strategin läggs om.

H&M-ägda outletkonceptet Afound som lanserades i juni i fjol med en butik på Drottninggatan i Stockholm och webbutik ska framgent bli mer av en digital marknadsplats, uppger Breakit.

Sedan premiären har ytterligare fem fysiska butiker öppnat; i Skärholmen i Stockholm, Malmö, Kristianstad, Göteborg och senast Kista i Stockholm som öppnade i januari i år.

När nu butiksledet ses över och den digitala affären premieras kan viss övertalighet finnas främst hos dem som har en koppling till de fysiska butikerna, uppger Breakit som fått uppgifterna bekräftade av vd Joanna Hummel.

Afound har 150 anställda.

- Vi har inte kommit till någon varselsituation än men vi har identifierat en övertalighet på ungefär 60 roller och det drabbar ungefär 50 personer. Det vi gör nu är att vi försöker hitta individuella lösningar både inom och utom H&M-gruppen för de som drabbas, säger Joanna Hummel, vd för Afound  till Breakit.

Snart väntar etablering av Afound i Nederländerna och primärt ska konceptet etableras digitalt men ambitionen är även att en butik ska öppna  i Utrecht under nästa år.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078