23948sdkhjf

När Na-kd:s kunder har ett finger med i spelet

Modehandlaren gör kollektion baserad på kundernas feedback i Instagram stories-funktionen.

Na-kd har skapat kollektion byggd på input från fans, det vill säga modehandlarens 2,3 miljoner följare på Instagram.

Med hjälp av sociala medier-appens funktion stories har varumärket frågat följarna vilka produkter, stilar, färger och namn de föredrar och designat kollektionen utifrån svaren vilket resulterat i kollektionen by You med plagg och accessoarer i en neutral färgskala.

Kollektionen släpps 17 november och därtill är även kunderna kampanjansikten för kollektionen. Tio kvinnor  från Tyskland, Sverige, Polen, Nederländerna, Danmark, Storbritannien och Spanien har valts ut att delta som kampanjmodeller.

Sverige representeras av kunderna Fahmo Issak, Noelle Englund Hackley och Tahmin Muntaha Chowdhury.

– På Na-kd står kunden alltid i fokus för allt vi gör. Så för oss känns det självklart att inkludera vårt community i produktutvecklingsprocessen. Att skapa en kollektion tillsammans med våra kunder, baserat på deras feedback, hjälper oss att förstå vad de vill ha och får dem att känna sig mer involverade i varumärket. Så det är en win-win, säger Jarno Vanhatapio, grundare och vd i en kommentar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.426