Så sålde Na-kd
E-handlarens försäljning ökade med 125 procent under Black week i år jämfört med i fjol och e-handlarens försäljning uppgick till 248 miljoner.
För Na-kd var fortsatt fredagen den enskilt bästa försäljningsdagen då omsättningen steg med 177 procent och landade på till 56,5 miljoner kronor. Under den mest intensiva timmen så registrerades 1,6 ordrar per sekund och det såldes 5 plagg i sekunden.
– Vi hade samma erbjudande 2019 som 2018, så är jag väldigt nöjd med utfallet av årets Black Week. Att ha tresiffriga procentuella ökningstal från en bas på över hundra miljoner kronor är ett rejält styrkebesked. Men jag är inte förvånad, eftersom vi utvecklat vår affär och kunskapen om våra kunder väldigt mycket under året. Kombinationen vetgiriga duktiga medarbetare och datadrivna beslutsprocesser är nyckeln till att ständigt utvecklas, säger Jarno Vanhatapio, vd och grundare i en kommentar.
Vidare noterar e-handlaren att besöken uppgick till fler än 9 miljoner och beställningar lades från 72 länder; flest från Tyskland, Sverige och Nederländerna. Besöksrekordet slogs på måndagen då e-handlaren noterade 1,67 miljoner besök. 90 000 av de som handlade var nya kunder och snabbast växande länderna var Frankrike, Norge, Österrike och Schweiz.