Na-kd lanserar makeup
I veckan, den 10 december, lanserar Na-kd en makeupserie som omfattar nio produkter bland annat ögonsbrynsgel och -pennor, ögonskugger, eyliner, läppstift och läppennor. Produktsegmentet ska utvecklas med fler produkter nästa år.
I ett pressmeddelande skriver e-handlaren att satsningen kommer sig av en ökad efterfrågan från kunderna men även för att just skönhet är en växande kategori online.
Lanseringen sker med hjälp av drygt 1 000 influencer och kunder och i kampanjen syns bland andra Matilda Djerf och Amaka Hamelijnck. "Som ett social-first-varumärke använder Na-kd sina starka relationer med influencers och kunder för att lansera Nkd/Bty".
– Efter framgången för Na-kd i modevärlden tar vi nu, efter våra kunders önskemål, klivet in på skönhetsmarknaden. Det här är en stor satsning för oss och vi har arbetat hårt för att skapa ett produktsortiment med förstklassiga, hållbara ingredienser, säger Björn Bergström, chief growth officer i en kommentar.