Så ska retailkomet bli e-com-raket
John Henric skördar fysiska framgångar och bygger ut butiken i Sturegallerian. Samtidigt är bolaget på allvar redo att växla upp digitalt.
John Ekström, vd, och Nicklas Nordbergh, ekonomi och kreativ chef, träffades när de pluggade ekonomi i Lund, men hoppade av studierna för att starta John Henric. ”Det är inget jag ångrar i dag”, säger John Ekström, till vänster.
Foto John Henric
Med 65 000 kronor på fickan startade ekonomistudenterna och vännerna i Lund, John Ekström och Nicklas Nordbergh, varumärket John Henric. Då, för tio år sedan, låg fokus på återförsäljarledet. Med sidenslips och manschettknappar paketerade i lyxiga askar klädda i siden, startade införsäljningen. Enligt John Ekström ”tokkopierades” boxen, som senare ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration