Ny yta för lyxmode på NK
På nya avdelningen NK Runway Access om 226 kvadratmeter finns kläder, skor och accessoarer från globala lyxmoodemärken som Alexander McQueen, Bottega Veneta, Gucci, Balenciaga och Saint Laurent. Sortimentet är utvalt av inköpsteamet på Image group och innehållet på ytan ska ses som ett komplement till den nuvarande avdelningen NK Access, vars utbud också utökas med ytterligare varumärken som Off White och nya produktkategorier som ready-to-wear från Loewe.
–Vi har märkt en ökad efterfrågan på varumärken i premium-segmentet i Göteborg och att utöka med ytterligare en ny avdelning blir därmed ett naturligt steg i utvecklingen av vårt multibrand-koncept, säger Eva Lindström, vd och medgrundare, Image group som även driver flera monobrandbutiker och ytor för lyxmodemärken.
Inredningen är framtagen av Claesson Koivisto Rune och beskrivs som minimalistisk och rå med en mix av betong, järn och vintagemöbler från Dusty Deco.
Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.