23948sdkhjf

Nelly bantar organisationen – skiftar fokus

Minskar med 25 tjänster enligt nytt åtgärdsprogram.

Nelly ska fokusera verksamheten på de nordiska marknaderna vilket innebär bland annat organisationsförändringar enligt ett nytt åtgärdsprogram och dagens tjänstemannaorganisation om cirka 200 tjänster minskas med cirka 25 positioner.

I ett pressmeddelande heter det att ”bolaget minskar de egna försäljningsinsatserna och i ökande grad driva försäljningen via andra kanaler”.

– Nelly är en så kallad ”digital native” med ett av Nordens starkaste modevarumärken för unga kvinnor. Över 40 procent av bolagets försäljning är av egna varumärken och kundbasen visar en stark lojalitet. Nu fokuserar vi verksamheten på Norden och effektiviserar organisationen. Det är naturligtvis tråkigt att vissa medarbetare får lämna oss, men en anpassning av organisationen är nödvändig för att skapa rätt grund för lönsam tillväxt, säger Marcus Lindqvist, vd på Qliro group i en kommentar.

Därtill ska åtgärder för att minska lagernivåerna hjälpa bolaget att nå lönsam tilllväxt. Höga lagernivåer är något som tyngt bolaget en längre tid.

I april tillträder Kristina Lukes som ny vd för modehandlaren. Hon efterträder Anna Ullman Sersé som lämnade modehandlaren i höstas.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.083