23948sdkhjf

Tillväxt för Löplabbet

Tvåsiffrig försäljningsökning för sportkonceptet.

Löplabbet, som är en del av Intersportkoncernen, kan lägga ett 2019 bakom sig med stark tillväxt och ny digital plattform. 

Intersports koncernchef Marcus Wibergh menar att det har varit ett succéår för konceptet med en försäljningsökning om 14 procent och med ett rörelseresultat före avskrivningar, EBITDA, på 5 miljoner kronor vilket är en förbättring med 6,9 procent.

- Vi har tagit flera initiativ för att höja kundupplevelsen ytterligare men hade aldrig nått dit vi gjort utan Team Löplabbet. Våra medarbetar runt om i Sverige skapar utan tvekan förutsättningarna för att fortsätta vår resa som sportspecialist inom löpning, säger Bjarne Koning, ny driftchef för Löplabbet och som fortsatt blir ansvarig för marknad och e-handel.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094