23948sdkhjf

H&M delar med sig av sin expertis

Ska hjälpa externa företag med allt från produktutveckling till produktion och logistik.

I veckan blev det känt att H&M lanserar B2B- initiativet Treadler och delar med sig av sin globala försörjningskedja till externa företag.

I ett pressmeddelande skriver H&M group att nya koncept och initiativ är en del i modekoncernens strategi för ”hållbar tillväxt” och att externa bolag nu initialt i liten skala ska få tillgång till allt ifrån produktutveckling, inköp, produktion och logistik.

Treadler kommer att göra det möjligt för sina kunder att dra nytta av H&M groups expertis, långsiktiga leverantörspartnerskap och strategiska hållbarhetsarbete och därigenom hjälpa dem att övervinna de initiala affärsbarriärerna och påskynda en hållbar förändring”, heter det i ett pressmeddelande.

Satsningen ska ledas av Gustaf Asp.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08