23948sdkhjf

Gant avslutar samarbete med kinesisk distributör

Ska växa i Asien och startar eget dotterbolag i Kina.

Från och med 1 januari 2021 ska Gant ta hand om verksamheten i Kina i ett eget dotterbolag, det framgår av ett pressmeddelande.

Detta för att säkra modemärkets tillväxt på en viktig marknad och i hela Asien, heter det.

Därmed avslutar Gant ett längre partnerskap med distributören Longgoal som modemärket samarbetet med under de senaste 16 åren och sedan 2004 då märket introducerades i Kina.

Sedan dess har Gant växt med 200 butiker i landet och märket ska nu fortsätta växa utifrån   den närvaro som Longgoal byggt upp och som innefattar butiker, personal och närvaro på marknadsplatser. Därtill ska även Gant öka investeringarna i landet.

Den kinesiska marknaden är strategiskt viktigt för Gant givet vår ambition är att öka varumärkets närvaro i Asien. Kinas inflytande i regionen såväl som globalt är utan tvekan mycket stort, säger Patrik Söderström vd i en kommentar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11