23948sdkhjf

Afound till nya marknader

Lanseras digitalt i ytterligare två länder.

Afound lanserades både digitalt och fysisk i Sverige med en butik på Drottninggatan i Stockholm i juni 2018. Nu lanseras konceptet digitalt även i Tyskland och Österrike.

Sedan starten 2018 har ytterligare två fysiska butiker öppnat i Stockholmsområdet,  i Skärholmen och i Kista, samt i Göteborg, Malmö, Kristianstad och Strömstad. 

I fjol introducerades konceptet utanför Sverige när Afound lanserades digitalt i Nederländerna i oktober 2019. 

– Vi har namnkunniga partners med oss på den här resan som delar samma vision och mål som Afound. Tillsammans kan vi vara med och sluta cirkeln och gå över till en mer cirkulär och hållbar modebransch, säger Joanna Hummel, vd, Afound i en kommentar. 

Konceptet bygger på att  hantera och sälja överlager av redan producerat mode och inredning till herr, dam och barn från både externa varumärken och H&M gruppens egna koncept. Afound själva köper in och säljer produkter och på marknadsplatsen kan även externa partner sälja sina varumärken. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063