Björn Borg redovisar förlust
Koncernen ökade omsättningen för andra kvartalet, april till juni, med 4,4 procent till 148 miljoner kronor, jämfört med motsvarande kvartal i fjol. E-handelsförsäljningen ökade tvåsiffrigt -- både i den egna som externa e-handeln.
Försäljningsökningen om 58 procent gav en omsättning på drygt 50 miljoner kronor. Rörelseresultatet sjönk till –13,4 miljoner kronor jämfört med –1,7 miljoner kronor för motsvarande kvartal i fjol.
Under första halvåret, januari till juni, backade omsättningen med 10 miljoner kronor, eller 3 procent, till knappt 320 miljoner kronor. Bolaget vände från vinst till förlust.
Rörelseresultatet landande på –6,2 miljoner kronor jämfört med 16,9 miljoner kronor för halvåret 2019. Nettoomsättningen för den egna e-handeln ökade med 47 procent till 37,7 miljoner kronor (25,7). Inkluderas även omsättningen från e-tailers ökade e-handeln till 102,8 miljoner kronor (85,1).