Kristina Lukes är en outsider i modekretsar. Med över tjugo år i livsmedelsindustrin – med chefsroller inom marknadsföring, affärsutveckling och innovationer hos Paulig, Santa Maria, Orkla, Abba Seafood och Unilever – sticker hon ut bland gängse mode-vd:ar.
När hon tillträdde i fjol hade pandemin precis satt branschen i rejäl gungning. Kristina Lu...
UR HABITS ARKIV Kristina Lukes: ”Snabbt mode och e-handel behöver utmanas”
Habit återpublicerar intervjun med Kristina Lukes från i fjol med anledning av att bolaget den 13 juni har meddelat hennes avgång.
3
Bilder
”Nelly måste bli tydligare i sin position. Då kan man inte vara allt. Att välja är per definition att avstå”, säger Kristina Lukes, vd för Nelly.com och börsnoterade Nelly Group.
Foto: Fredrik Malmlund
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration