Ska utveckla Lindex varumärke i ny chefsroll
Martin Cedergren kliver på som global creative director hos Lindex och får uppdraget att tillsammans med teamet utveckla modekedjans varumärke i alla kanaler och globalt.
I ett pressmeddelande uppger Lindex att Martin Cedergren ”har lång erfarenhet av globala varumärken och har arbetat på ledande byråer i både Sverige och Nederländerna” och med varumärken som PepsiCo, Volvo Cars, adidas, Nike, Google och Ikea. Martin Cedergren kommer närmast från rollen som chief creative officer på Stendahls och har ett längre förflutet från reklambyråsidan hos bland andra M&C Saatchi Stockholm, Åkestam Holst och Forsman & Bodenfors.
– Precis som i många branscher, är kundens behov konstant föränderligt och speciellt inom mode. Det är viktigare än någonsin att hålla sig relevant. Lindex är redan inne på en spännande resa, som ett mycket omtyckt varumärke som stärker kvinnor på så många sätt. Jag ser verkligen fram emot att bli en del av denna resa och arbeta tillsammans med de kreativa teamen för att utveckla Lindex varumärke ännu mer, säger Martin Cedergren, i en kommentar .
Martin Cedergren tillträder den 1 september.
– Martin är en bra blandning av kreativitet, strategi och innovation. Världen utvecklas i allt snabbare takt och vi är mitt i en spännande resa på Lindex. Med sin erfarenhet och sitt mindset blir Martin ett riktigt starkt tillskott till Lindex-teamet, och jag ser fram emot att välkomna honom när vi nu skriver nästa kapitel för Lindex, säger Linda Olsson, director of global marketing på Lindex.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.