Stayhard gör mode för tonåringar
Modee-handlaren Stayhard, som ingår i Ellos Group, breddar sitt åldersspann och lanserar kläder för killar mellan 12 och 17 år i veckan. Konceptet går under namnet Studio Teens by Stayhard och kommer att säljas på Stayhard.se.
- Stilmässigt vänder sig konceptet Studio Teens by Stayhard till modeintresserade tonåringar som föredrar att klä sig mer vuxet. Vi är övertygade om att så kallade 'vuxna kläder' med hög modegrad i mindre storlekar fyller ett gap på den nordiska e-handelsmarknaden, säger Malin Hultqvist Claesson, vd för Stayhard, i en kommentar.
Förutom Stayhard egna varumärke Studio total kommer sortimetet att bestå av bland andra varumärkena Vans, Tommy Hilfiger, Lyle & Scott, Calvin Klein, Fila och Peak Performance.
Expansionen är ett "naturligt nästa steg", skriver bolaget.
-Vi har upplevt en ökad efterfrågan av mindre storlekar och den här typen av koncept. Målgruppen är så kallade Digital Natives, födda in i den digitala världen, vilket är vår hemarena. De är i full färd att utforska och bygga sina identiteter där sociala medier, onlineshopping och digitala plattformar är givna inslag i deras liv. Lanseringen känns helt rätt i tiden och som ett helt naturligt nästa steg i vår utveckling, säger Malin Hultqvist Claesson, inköps- och designchef på Stayhard.