Paris nästa för Didriksons
Habit har flera gånger tidigare berättat om Didriksons fysiska butikssatsning som bland annat innefattat säsongs- och pop up-butiker på svenska västkusten, Borgholm på Öland och Vaxholm i Stockholms skärgård. I slutet av augusti öppnade Didriksons även butik på Sergelgatan 20 i Stockholm.
Ytorna ska fungera som komplement till e-handeln och ”uppstå där kunderna finns när behovet uppstår”, uppger Didriksons.
Nu satsar jackvarumärket på att nå franska kunder med en pop up-butik på 23, Rue du Pont-aux-Choux i Le Marais i centrala Paris som öppnar den 15 oktober och ska hålla öppet året ut. Ytan ska även fungera som showroom för inköpare.
– Med en ökad kännedom och intresse för varumärket är vi ivriga att ta ännu ett viktigt steg mot att positionera oss som “The Swedish Jacket Brand” på den europeiska marknaden i allmänhet och, genom denna lansering, den franska marknaden i synnerhet, säger Jan Henning, European sales director hos Didriksons i en kommentar.
Satsningen på en fysisk yta i Paris följer även på en lokalanpassning i webbutiken med e-handel på franska.
Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.