23948sdkhjf

Snabbväxande skovarumärke öppnar butik

E-handelsbolaget Flattered har öppnat sin första fysiska butik. Adressen är Humlegårdsgatan 19 i Stockholm. Butiken är tillfällig och kommer hålla öppet till årsskiftet. Vd Gustav Lidén, som är en av medgrundarna till Flattered som lanserades 2013, ser fram mot det fysiska mötet.

– Vi har aldrig träffat våra kunder i verkligheten, och efter pandemin, när vi har tvingats hålla avstånd till varandra, kände vi mer än någonsin ett behov att lära känna Flatteredkunden. 

Sedan starten har varumärket sålts digitalt.

– Popupen ger en känsla av att komma hem till Flattered där varumärkets estetik återspeglas i val av inredning, färg och material. Skandinavisk minimalism står i centrum, säger Anna Johansson, kreativ chef på Flattered.   

Bolaget har varit på Habits lista över de tio snabbast växande modebolagen i Sverige under två år i rad. Mellan 2019 och 2020 hade Flattered en tillväxttakt på 91 procent och landade på en omsättning på 48 miljoner kronor. 2018 gick investeringsbolaget Spiltan in som delägare för att stötta Flattereds internationella tillväxtresa, vilken gav utväxling under fjolåret. Tillväxten drivs online. Tyska marknaden växer starkast. Företaget vände från förlust till vinst under 2020.

     

Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.082