Bubbleroom om kommande börsnoteringen
I en intervju på Youtube med Finwire kommenterar Bubblerooms vd Ville Kangasmuukko Nordström den kommande börsnoteringen. Han menar att företaget ser ett stort behov inte bara av festkläder, men även vardagsplagg i och med att samhället öppnar upp efter pandemin.
– Vi ser att vi har en jättestor potential att expandera utanför Norden. Till det krävs ett större rörelsekapital. I samband med noteringen kommer vi ta in 150 miljoner och de kommer gå till en geografisk expansion.
För Finwire beskriver han Bubbleroom som ett modehus online och poängterar vikten av att de inte enbart är en handelsplattform.
– Det innebär att det är vi själva som skapar vårt sortiment. Ungefär 60 procent av vår omsättning i dag är från våra egna varumärken. Det är viktigt för mig att betona att vi är ett “fashion house online” och inte en marknadsplats som säljer en större andel externa varumärken.
Genom att ha en hög andel egna varumärken kan de hålla höga produktmarginaler i sortimentet, men även en unicitet, menar Ville Kangasmuukko Nordström.
– Det skapar en lojalitet på längre sikt.
Bubblerooms framgångar på den nordiska marknaden förklarar Ville Kangasmuukko Nordström med att de beslutade sig för att inte vara lika breda som tidigare för att istället nischa sig.
– När många av våra konkurrenter jobbar med att sälja de senaste trenderna har vi istället valt att jobba med ett lyxigt, glammigt och feminint mode. Det gör att vi inte upplever samma konkurrens, säger han till Finwire.