Les Deux rekryterar ny CMO från B&O
Daniel William Motka som närmast kommer från Bang och Olufsen går till danska klädkedjan Les Deux där han får tjänsten CMO. Tanken är att företaget än mer vill stärka sin varumärkespositionering på ett internationellt plan. Företaget har de senaste två åren fördubblat sin verksamhet där en stor del av tillväxten skett i bland annat USA, Ryssland, Turkiet och Kanada.
– Det har inte varit svårt att lägga märke till den tillväxtresa Les Deux gjort sedan de startade. Därför är det det spännande att arbeta med varumärket Les Deux och göra dem till en global faktor. Jag ser därför väldigt mycket fram emot, tillsammans med resten av teamet, att fortsätta resan, men lika mycket att bli en del av den unika samhörighet och kultur som jag upplever finns i Les Deux, säger Daniel William Motka, i ett pressmeddelande.
I somras skrev Habit om att Les Deux fått nya ägare då Rökö blev majoritetsägare. De förvärvade då 60 procent av det danska företaget som bildades för tio år sedan. Då sade Johan Bladh, vice vd, på Rökö att de investerade i lönsamma bolag med god tillväxt och att de vill stötta dem att nå internationell tillväxt.
– Ofta med duktiga entreprenörer som vi samäger bolagen tillsammans med. I fallet med Les Deux stämmer dessa tre kriterier väldigt väl.