Didriksons rekryterar duo
För att öka varumärkeskännedomen och bolagets försäljning till konsument, har bolaget rekryterat Marc Eastmond till rollen som brand creative director samt Viktoria Wallner som e-handelschef.
Viktoria Wallner har under 25 år arbetat med varumärkesarbete globalt för
bland andra Adidas, Reebok och Puma och senast som group managing director på Hultafors Group. Marc Eastmond har lika lång erfarenhet fast i byråbranschen, och har tidigare arbetat med varumärken som Volvo, Eon, Tele2 och Lindex. Han kommer senast från kommunikationsbyrån The Bond. Båda känner till Didriksons väl sedan tidigare då de båda har utvecklat Didriksons nya varumärkesplattform.
Deras uppgift blir nu att växla upp företagets globala marknadsföring och försäljning via Didriksons digitala direct to consumer-kanaler.
– Didriksons har påbörjat en otrolig resa med deras varumärkesbyggande kommunikation i alla kanaler, digitala såväl som fysiska. Jag ser fram emot att fortsätta denna utveckling med att ytterligare förstärka och förbättra varumärkets kommunikation utåt på alla digitala plattformar, så att fler får möjlighet att upptäcka detta fantastiska varumärke med sina fina produkter, säger Viktoria Wallner, i en kommentar.
Båda kommer jobba på företagets huvudkontor i Borås.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.