Chimi eyewear når över 100 miljoner – accelererar globalt
Glasögonmärket Chimi eyewear som grundades 2016 nådde en omsättning på 100 miljoner kronor under 2021, trots pandemin.
Över hälften av omsättningen kommer från utländska marknader, som enligt bolaget är beroende av kundernas resvanor. Nu när världen öppnar ser Chimi stora möjligheter att utöka sin verksamhet.
Företaget letar i dag efter en lokal att kunna öppna en flaggskeppsbutik, bland annat i New York.
– Vår försäljning har tidigare varit väldigt beroende av våra kunders resvanor, vilket gjorde att vi upplevde en kort, men skakig period när semestrar blev inställda till följd av pandemin. Men med facit i hand var det en blessing in disguise. Det tvingade oss till att tänka om och verkligen bli experter på att driva försäljning via vår egen e-handel – som idag är vår absolut största tillväxtkanal, säger Daniel Djurdjevic, vd på Chimi eyewear i en kommentar.
Bolaget ser störst tillväxtpotential inom sin e-handel i framtiden, enligt företagets pressmeddelande.