23948sdkhjf

Pernilla Nyrensten investerar i influencer-varumärke

Medgrundaren till outdoorvarumärket Revolutionrace, Pernilla Nyrensten, investerar i modevarumärket Djerf Avenue. Bakom varumärket står influencern Matilda Djerf. Djerf Avenue har haft en flygande start sedan lanseringen 2019. Förra året nådde företaget en omsättning på drygt 80 miljoner kronor och gjorde en vinst på cirka 27 miljoner kronor.

Nu meddelar Pernilla Nyrensten att hon investerar i Djerf Avenue. 

– Jag har följt deras resa med glädje och sett hur de har jobbat. Så jag väljer att investera. Jag tror och hoppas att det är bra att de kan få in lite kapital, så de kan fortsätta fokusera på det som är viktigt, utan att det ska bli hämmande när man bygger ett så stort bolagsvärde, säger Pernilla Nyrensten till Dagens Industri.

Matilda Djerf säger till tidningen att det finns likheter mellan de båda varumärkenas resor. 

– Detta känns som en väldigt bra match, och det är väldigt roligt att få göra det här tillsammans, säger Matilda Djerf till Di.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.45