Sportmärke till Bibliotekstan
På Norrmalmstorg 1 öppnar det svenska sportmodevarumärket Aim’n en popu-pbutik den 25 augusti. Samma datum släpper modevarumärket också sin höstkollektion.
Aim’n grundades 2014 av Tekla Acs och Helen Van, och säljer via e-handel till flera marknader. Butiken blir företagets första i Stockholm.
Under augusti ska bolagets nya lager också stå klart i Halmstad, där varumärket också har en fysisk butik sedan innan.
– Vi tror på att finnas där våra kunder finns, och det känns spännande att få öppna en pop-up butik i Stockholm i en inspirerande miljö som passar vårt varumärke perfekt. Genom pop-up-konceptet kommer vi att erbjuda en unik shoppingupplevelse, guida kunderna rätt i vårt sortiment och samtidigt visa upp våra efterlängtade nyheter. Det känns helt rätt i tiden att göra Aim’ns första pop-up satsning här i Bibliotekstan och vi ser fram emot att få träffa våra kunder face-to-face, säger Tekla Acs, medgrundare och kreativ chef på Aim’n, i en kommentar.
Tidigare i år har ett hälsokluster börjat växa fram i Bibliotekstan, där bland annat träningsredskapsförsäljaren Technogym öppnat en butik.
Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.