Här gör friluftsmärket butiksdebut
Direkt till konsumentvarumärket Garphyttan, som startades för tre år sedan, öppnar sin första fysiska butik.
Frilufts- och arbetsklädesmärket, som i dag säljs på drygt 30 marknader i Europa och Nordamerika via egen e-handel, etablerar sig på 180 kvadratmeter på Norrlandsgatan i Stockholm.
– Vi ser öppnandet av en fysisk butik som ett naturligt nästa steg i vår tillväxt- och etableringsresa som skandinaviskt outdoorvarumärke med globala ambitioner. Att den första butiken öppnar i Stockholm är ingen slump – det är ett sätt för oss att stärka vår position på en kommersiell nyckelmarknad, samtidigt som det markerar vårt geografiska ursprung, säger Ludvig Blomqvist, vd på Garphyttan, i ett pressmeddelande.
Anders Astridsson har rekryterats till tjänsten som butiksansvarig. Han har lång erfarenhet av både fysisk retail i friluftssegmentet och av arbete i ledande befattningar.
Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.