Bubbleroom expanderar – planerar egna webbshoppar
Redan i början av året kommunicerade e-handelsbolaget sina expansionsplaner i Europa via Zalandos plattform. Något försenat rullar nu Bubbleroom ut sina produkter på den franska och den belgiska marknaden. Anledningen till förseningen är bolagets flytt till ett nytt lager som skedde i somras.
Bubbleroom tar sikte på ytterligare marknader i Europa, alltjämt via Zalandos marknadsplats, under hösten och vintern. Närmast på tur står Polen, Italien, Norge och Finland. Därefter kommer fler länder att adderas. Det framgår i ett pressmeddelande.
Den långsiktiga planen är att försäljningen ska växa genom den egna e-handeln. "När bolaget nått en högre mognadsgrad på Zalando-plattformen, kommer bolaget att följa upp med en expansion av egna Bubbleroom-webbshoppar i Europa", skriver bolaget.
Bubbleroom har renodlat sin affärsmodell sedan början av året. Bolaget var tidigare återförsäljare av externa varumärken och sålde även sina egna varumärken till återförsäljare. Numera är fokuset endast på egna varumärkena som säljs via den egna webbshoppen och Zalandos marknadsplats.