Modeveteran till Na-kd:s ledningsgrupp – ska stärka återförsäljarkanalen
Lina Selin, som har ansvarat för Esprits e-handel i i Sverige, ser fram emot det nya uppdraget att utveckla Na-kd:s wholesale-erbjudande framåt.
– Na-kd är ett spännande och snabbväxande bolag som ständigt pushar gränser. Med min insight från både e-handel, retail och wholesale har jag förståelse för hur de olika delarna inom modevärlden fungerar i praktiken. Tillsammans med teamet ser jag fram emot att utveckla erbjudandet och växa vår försäljning utanför vår egna e-handel, säger Lina Selin.
Habit har tidigare skrivit om e-handelsbolagets breddning till affärsmodellen offline, vilken tidigare medarbetaren Magnus Hjörne var med att bygga upp från 2017. Efter två år omsatte Na-kd wholesaleförsäljning närmare 300 miljoner kronor.
– Många känner Na-kd som en e-handlare i Europa, men hela 12 procent av vår omsättning går faktiskt årligen via wholesale där vi säljer stora volymer till återförsäljare. Därför känns det otroligt kul att få Lina ombord som med sin gedigna bakgrund inom området kommer kunna utveckla det benet framåt, säger Oscar von Konow, tillförordnad vd på Na-kd.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.