Filippa K går in i Kina
Lanseringen, som sker under hösten/ vintern, omfattar utvalda dam- och herrkollektioner för träning och vardagsbruk.
– Skandinaviska kunder har uppskattat Filippa K under många år så jag är väldigt glad över att vi har introducerat varumärket i Kina i år. Modehuset har en unik position i high-end fashion med ett utpräglad skandinaviskt designperspektiv som är rotat i hållbarhet. Jag hoppas att den kinesiska marknaden kommer att uppskatta det lika mycket som vi gör, säger Rikard Frost, vd för Filippa K.
På Tmall välkomnas lanseringen av Mei Chen, chef för Fashion and Luxury UK, US and Norden Europe, Alibaba: ”Den kinesiska marknaden har stor potential för skandinaviska modevarumärken med stark efterfrågan för tidlös skandinavisk design och kvalitetsprodukter med hållbarhetsprofil. Genom att sammanföra varumärken som Filippa K med över en miljard konsumenter stödjer Tmall företag i sin internationella tillväxtstrategi”, skriver Tmall i ett pressmeddelande.