Fritextsökning
Artiklar per år
Innehållstyper
-
Handeln fortsätter att öka
Höstens trend med ökningar i detaljhandeln håller i sig, även i november ökade försäljningen enligt DHI.
-
Eton med ny ägare
Riskkapitalbolaget EQT är ny majoritetsägare i skjortvarumärket Eton.
-
Positiv syn på ekonomin
Barometerindikatorn, som sammanfattar hushållens och företagens syn på ekonomin, visar på mycket starkare ekonomisk tillväxt än normalt.
-
Handeln efterlyser kompetent personal
Det råder en brist på kvalificerad personal inom vissa områden i handeln. Bland annat inom sälj, service och IT efterlyses en generell kompetenshöjning.
-
Jessy Heuvelink lämnar J Lindeberg
Efter elva år på J Lindeberg slutar chefsdesignern Jessy Heuvelink för att arbeta med egna projekt.
-
Ny hållbarhetschef på Axel Johnson
Från och med 1 januari 2016 blir Kerem Yazgan ny kommunikations- och hållbarhetschef på Axel Johnson. Han kommer närmast från vd-posten på United Minds.
-
Nya etableringar i Ryssland för Eton
Skjortföretaget Eton i Gånghester, har etablerat sig på bred front i Ryssland.
-
Starkt första kvartal för MQ
Kedjan redovisar ökad försäljning och ökat rörelseresultat.
-
RNB ökar vinsten
Retail and brands rörelseresultat förbättrades med 7 miljoner kronor under första kvartalet.
-
Omtag för modevecka
Fashion Week i Stockholm vitaliseras med ny visningsarena och fler publika evenemang.
-
Fortsatt högtryck i detaljhandeln
HUI Research släppte sin senaste konjunkturrapport på tisdagen med en analys av konjunkturläget, och en prognos för hushållens konsumtion och detaljhandelsutvecklingen fram till 2017.
-
Lexington Company ska stärkas på hemmaplan
Lexington Company byter agent i Danmark och lanserar i samma veva klädkollektionen för herr och dam på den danska marknaden.
-
DK Company säljer barnklädesmärke
I ett led att fokusera varumärkesportföljen har DK Company avyttrat koncernens enda barnklädevarumärke Creamie.
-
Hållbarhetsinitiativ får fortsatt stöd
Miljönämnden i Västra Götaland tog i förra veckan beslutat att fortsätta och även utöka satsningen i projektet Re:textile. Projektet stöttas också av bland andra Vinnova, Högskolan i Borås/Textilhögskolan, Modeinkubatorn i Borås, Wargön Innovation och Naturskyddsföreningen.
-
Jofama i nytt samarbete
Schlagerstjärna designar en minikollektion skinnjackor för Jofama.
-
Milt väder bromsade H&M
På tisdagen släppte modekoncernen försäljningssiffrorna för årets fjärde kvartal och november. Milt väder påverkade försäljningen negativt i november.
-
Handlare tror på oförändrad försäljning
Handlarna tror i genomsnitt på en oförändrad försäljning under kommande tre månader jämfört med samma tidsperiod föregående år. Bedömningen för den egna verksamheten är mer positiv än bedömningen för branschen som helhet, enligt senaste Handelsbarometern från Svensk Handel.
-
Ni fantastiska män
LEDARE Modebranschen i Sverige bärs av kvinnor. Hela 73 procent av de anställda är kvinnor. Ändå är det männen som styr i modets toppskikt. Det är inte rimligt.
-
Bra november för Lindex
Lindex fortsätter att öka försäljningen och särskilt bra går modekedjan i Sverige. Hittills i år har dock försäljningen minskat.
-
Mayla till Norrmalmstorg
Modevarumärket har stängt butiken i Mood men öppnat ny endast ett stenkast därifrån.
-
Underklädeskedja i nya händer
Den holländska underklädeskedjan Hunkemöller säljs till amerikanskt investmentbolag.
-
H&M byter Sverigechef
Martino Pessina har lämnat posten som Sverigechef för H&M. Han har dock fått ett nytt uppdrag inom koncernen. Hans efterträdare har rekryterats internt.
-
VRG backade i november
Sko- och accessoarkoncernen Venue Retail Groups försäljning backade i november. Minskningen förklaras delvis med försvagning av norska kronan.
-
Handeln bäst på hållbarhetspolicy
Det finns stora skillnader i hur svenska företag arbetar med hållbarhet, detaljhandeln ligger högt där 67 procent har en hållbarhetspolicy.