Fritextsökning
Artiklar per år
Innehållstyper
-
Chefdesigner Freddie Lindberg om Whyreds comeback
Efter mer än ett års frånvaro återlanserades det svenska varumärket under hösten. Bakom kollektionen står designern Freddie Lindberg.
-
ÅRET SOM GICK: Här är de 20 mest lästa artiklarna i Habit
Modeåret 2022 bjöd på en mängd nyheter. Här är de mest lästa.
-
Så gick det för klädbutikerna: Nyckeltal för 90 aktörer
Pandemin behöll greppet om retailåret 2021. 60 procent av aktörerna gjorde ett bättre år än 2020 medan knappt vart femte bolag gick med förlust.
-
”Ett bittert besked” − handelns besvikelse efter uteblivna elprisstödet
Ska utreda nytt förslag för ersättning till energiintensiva företag.
-
Förhandlingarna klara – var femte får gå från Åhléns huvudkontor
Den stora omorganisationen på Åhléns huvudkontor beslutad.
-
Modekoncept väljer Kullagatan
Den centralt belägna Kullagatan har drabbats av en rad butiksstängningar men nu planerar Blank the Hub öppning i vår.
-
Här stänger Polarn O. Pyret
-
Juleffekten uteblir – skobutikernas försäljning rasar
Hittills går det inte att notera någon särskilt stark juleffekt inom den svenska modehandeln. Det konstaterar Svensk Handel i en mätning av försäljningsutvecklingen under perioden 1 till 19 december.
-
Erling-Perssons stiftelse skänker 100 miljoner kronor till Ukraina
-
HELA LISTAN: Så gick det för modevarumärkena – omsättning och lönsamhet för 92 bolag
SNABBVÄXARE TROTSADE KRISEN. Klädbranschen återhämtade sig under fjolåret jämfört med katastrofåret 2020. Några av bolagen gick till och med stärkta ur pandemin med tresiffriga tillväxttal.
-
Svensk skokedja firar 125 år
Under 125 år har familjeföretaget Johanssons Skor drivit butiker i Göteborg med omnejd.
-
Här lanserar Deichmann nytt butikskoncept
-
Nystartat multibrandkoncept planerar fler butiker
En första butik för nylanserade Desti Node får snart sällskap av ytterligare två.
-
Dyster framtidstro inom handeln
-
XXL tar in kapital – drar sig ur Österrike
Varnar för lägre marginal.
-
Returnerade varor slängs istället för att säljas
Att slänga returnerade varor är ofta billigare för e-handelsbolagen än att sälja dem igen. Det framgår i en ny rapport från Lunds universitet.
-
Icaniwill växer med återförsäljare
Det snabbväxande träningsvarumärket Icaniwill fortsätter sin tillväxtresa i Europa.
-
En tredjedel av H&M:s butikspersonal drabbas av varslet
När klädkedjan omorganiserar riskerar 1 500 butiksanställda att beröras. Nu avancerar fackets förhandlingar med H&M från lokala till centrala.
-
Modebranschens 20-i-topp: Varumärkena som ökar mest
Habit har listat de 20 snabbast växande modebolagen i Sverige*.
-
Finskt cirkulärt mode till Sverige
I mer än 20 år har det finska varumärket Globe Hope skapat klädkollektioner och accessoarer av befintligt material som ratats.
-
Här är Peak Performance nya koncept
Ny inredning, lagningstjänst och skidservice implementeras i Peak Performance senaste butikskoncept.
-
Sandqvist rekryterar inom e-handel och hållbarhet
Förstärker hållbarhetsarbetet och digitala försäljningskanalen.
-
HABIT UTBLICK: Torrt på fötterna – till varje pris. Habit synar gummistöveltrenden.
Med en catwalk som fond och logotyp som lockbete tar Chanel gummistöveln till nya höjder i såväl centimeter som prisnivå.
-
Anrikt stövelvarumärke till försäljning
Efter sju år i ny drift är Acquo of Sweden åter till försäljning.