Artifact 001 – första släppet av digitala solglasögon
Nu kan hugade samlare investera i fler digitala objekt än konst. Tillsammans med det digitala modehuset The Fabricant lanserar H&M-ägda Weeksdays sitt första släpp av digitala samlarobjekt.
Vid en första anblick kan det vara svårt att se att det de facto är solglasögon och inte något annat obskyrt som ligger där på bordet. Foto: Weekday
Artifact 001, som den begränsade kollektionen kallas, består av 300 par solglasögon med AR-filter och finns tillgängliga i två olika färger.
Kreationen uppges vara inspirerad av mineralformationer och den fysiska så kallade tvillingversionen kan även köpas på weekday.com.
– För att bli framtidens ungdomsdestination måste vi vara progressiva men också underhållande. Vi vill samarbeta med banbrytande aktörer och hitta innovativa sätt att engagera vårt community. Jag tycker att det här är ett strålande exempel på det. Brillorna är fantastiska, tycker Kim Holm, vd på Weekday.
Vad priset på både de digitala och fysiska produkterna kommer att landa på är fortfarande hemligt.