23948sdkhjf

Så lyckas du på Tmall – Nicolas Cano gästar Habit Modebranschens Dag

Funderar du på att ta ditt varumärke till Kina? Nicolas Cano, affärsutvecklingschef på Tmall Fashion and Luxury, gästar Habit Modebranschens Dag och reder ut vad som krävs för en lansering på Tmall.

En rad svenska varumärken säljer redan på Tmall: Flattered, Acne Studios, Axel Arigato och Filippa K för att nämna några. Senast var Soft Goat, som Habit skrev om häromdagen.

– Tmall är en bra möjlighet för svenska varumärken att penetrera den kinesiska marknaden, säger Nicolas Cano till Habit.

Nicolas Cano har mer än 15 års erfarenhet av lyxsegmentet, och har jobbat med Tmall Luxury sedan starten för fem år sedan. Under Habit Modebranschens Dag den 5 oktober kommer han att berätta om hur plattformen fungerar och vad som krävs för en lyckad lansering.

Han kommer bland annat att prata om hur den kinesiska konsumenten agerar och varför det är viktigt att analysera data. Det handlar inte bara om att lära sig om konsumentprofiler, utan också att segmentera dem, vilket möjliggör mer relevant och kontinuerligt konsumentengagemang.

– Jag kommer också att prata om hur man kommunicerar med den kinesiska konsumenten i det digitala landskapet, och berätta om varför AR- och 3D-interaktion är så viktigt samt belysa den senaste tekniken, XR och AI, som just nu förändrar retail i Kina.

Nicolas Cano råder modeaktörerna att vara väl förberedda inför en lansering. Varumärkeskännedom är a och o.

– Det handlar om att bygga en solid marknadsstrategi. Man måste vara stor i sociala medier och ha byggt upp en varumärkeskännedom i Kina innan man lanserar, vilket kan ta några månader. Vi kan självklart ge råd under denna tidsperiod.

Läs mer om Habit Modebranschens Dag här

Artikeln är en del av vårt tema om Habit Modebranschens Dag.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063