H&M kryddar ny popup med hett matkoncept
H&M har många järn i elden den här hösten. I dag, måndag, öppnar modejätten sin popup i den anrika gallerian Birger Jarlspassagen i centrala Stockholm, vilket Habit tidigare rapporterat om.
Enligt modejätten ska gallerian förvandlas till en hotspot för mode, musik, mat och kultur, där kunden utlovas innovativ design, nya secondhand-favoriter, H&M Beauty-produkter och den senaste höstkollektionen, frontad av artisten Charli XCX och modellen Lila Moss.
Nu står det klart att även restaurangkonceptet ”The Beet”, i samarbete med kockduon Adam & Albin, flyttar in. Restaurangen har låtit sig inspireras av den klassiska H&M-röda färgen och ska erbjuda en meny med lokalproducerade råvaror och innovativa rätter.
– Vi kommer att förvandla det här utrymmet till en väldigt inspirerande minigalleria. För att piffa till det ytterligare har vi också skapat ett kulinariskt projekt tillsammans med två fantastiska matkreatörer, Adam och Albin. Så följ med oss på en resa med mode, mat och mycket mer, skriver Jörgen Andersson, kreativ chef på H&M, i ett inlägg på Linkedin.
Popupen är öppen mellan 16 september fram till 30 november.