Sportbutikkedjan Sportex, som nyligen förvärvade konkurrenten Sportringen och förvandlade den till dotterbolag, har lanserat ett nytt butikskoncept som fick sitt uruppförande i december i kedjans nya butik i Västerås. Det är den första av en handfull kommande butiker som får den nya utformningen. Nu är det klart vilka de andra etableringsorterna är. Den 25 februari öppnades en ny Sportex-butik i Borås, Uppsala står på tur 1 april, därefter Jönköping månadsskiftet maj-juni och Linköping i november. Samtliga med en butiksyta på cirka 1 000 kvadratmeter. Ytterligare en butik i Stockholm och en i Göteborg finns med i planeringen. Ambitionen är att kedjan ska ha 30 butiker i slutet av året, att jämföra med dagens 24. _x000B_I vår inleder Sportex även en översyn av hela bolaget. Klart är att kedjans sortiment ska breddas till att omfatta ännu mer skor och fritidsartiklar. Sportex är annars synonymt med ett starkt sortiment av cyklar._x000B_– Vi ska se över allt, logotyper, marknadsföringen, sortiment - hela konceptet. Därigenom får vi fram en ny strategi som är tänkt att sjösättas i sommar, berättar Lars Åke Tollemark, vd för Sportex. _x000B_